BYN
1 juli

Pressmeddelande 2022-07-01

BYN Växjö tillsätter ny VD

För drygt 3 år sedan, i maj 2019, öppnade Växjös första coworkingcenter BYN Växjö i ICON-byggnaden. Då med 3 hyresgäster och 3 medlemmar, idag har verksamheten över 140 aktiva medlemmar fördelade på 65 företag.

Linnéa Öman har varit aktiv i verksamheten sedan start och lämnar nu över rollen som VD i bolaget till Maria Molin.

– Jag har haft 3 fantastiska år med fokus på att bygga upp verksamheten till där vi är idag, nu går vi in i nästa fas för att förvalta och utveckla detta till världsklass. För att ta verksamheten vidare har vi anställt Maria Molin. Det blir spännande att följa detta framöver i en mer passiv roll som ledamot i styrelsen, Maria kommer att göra detta fantastiskt, säger Linnéa.

Maria kommer närmast från RosholmDell Advokatbyrå där hon var marknadsansvarig, men har gedigen erfarenhet från affärsutveckling inom en rad olika branscher och har en förkärlek till att arbeta med ständig förbättring. Med den bakgrunden ser Maria fram emot att utveckla BYN vidare, både för BYNs befintliga medlemmar och för nya, potentiella medlemmar.

– Jag är särskilt intresserad av att se hur vi kan vidareutveckla själva nätverket med BYNs medlemmar – en fantastisk och unik idé som jag kommer att jobba vidare med ännu mer under hösten tillsammans med min kollega Åsa Fredholm, avslutar Maria.

Maria Molin träder in som ny VD för Care of VXO AB per den 1 juli 2022. Bolaget består idag av coworkingcenter, mötesrum, företagsbostäder samt gym & spa, beläget i ICON Växjö.

Kontaktperson:

Maria Molin, VD